Cartaerasmus

Les raons que m'han portat a inscriurem al programa Erasmus i escollir Suissa (més concretament la École Polytechnique Fédérale de Lausanne -EPFL-) com a única opció son diverses i aquí intentaré resumir-les.

Per què Erasmus?

Per mi, acollir-me a un programa de mobilitat internacional era una cosa que tenia molt clara des de que vaig començar la carrera i des de llavors aquesta idea s'ha anat intensificant.

Sempre m'ha agradat el contacte internacional, amb altres cultures, amb altres formes de veure les coses i, per això, he anat acostumant-me a llegir diaris o revistes internacionals (encara que sempre haurien de ser en anglès), m'ha encuriosit buscar i veure (moltes vegades sense entendre) canals internacionals pels satèl·lits, buscar emissores de ràdio llunyanes d'ona corta (això fa anys, ara amb Internet s'ha simplificat bastant) i sempre he intentat mantenir una o més amistats a distància (a vegades per correu postal, altres per mail…). De totes maneres, totes aquestes activitats no et donen una idea massa profunda d'altres societats però sí que et produeixen una gran curiositat, encara més gran, per coneixer-les. No he tingut oportunitat de viatjar massa però sempre he cregut que un viatge d'una o dues setmanes no és la millor manera de desvetllar la lògica d'una cultura diferent a la teva. L'única forma es ser (o intentar ser) un més d'aquella societat. O bé treballant o bé estudiant allà. I evidentment, el programa Erasmus és una gran oportunitat per intentar ser un més d'una societat diferent i, a més a més, combinant-lo amb l'oportunitat d'aprendre allò que ja t'agrada, la física, d'una altra forma.

Per què un país francòfon?

De la mateixa manera que integrar-se a Catalunya és molt més fàcil quan es parla català, també ho serà a un altra país si s'acaba aprenent la llengua natural d'aquell lloc. Per això mateix vaig descartar un país nòrdic per estudiar en anglès, perquè mai podria integrar-me tant a aquella societat sense conèixer amb nivell acceptable la llengua d'allà, contràriament a com ho podria fer a un país francòfon parlant on acabés parlant francès.

De totes maneres, hi ha un argument tant o més important com aquest. I és que a primer d'ESO vaig decidir no estudiar francès (en aquell moment tenia greus dificultats amb l'anglès) i anys després vaig anar a França. Aquell viatge em va fascinar (va ser la primera vegada que vaig sortir a l'estranger) i em vaig prometre que acabaria aprenent francès i també que viuria algun dia a França. Així doncs, anar a un país on es parlés francès l'oportunitat per lliurar-me d'aquella vella espina d'aprendre francès.

Per què Suïssa / EPFL ?

Com he dit, una de les meves il·lusions era viure a França. Així doncs, sense haver analitzat gaire el funcionament de l'ensenyament allà, la meva primera opció va ser París XI. Però no només un dels meus “somnis” es viure a França sinó que també ho és (i ara prioritari) acabar la carrera de física fent aquelles assignatures em resulten més interessants. El programa de les diverses universitats franceses no em va agradar gens.

Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-Share Alike 2.5 License.